sobota 8. januára 2022

Môj súkromný COVID

 Tak som ho dostal a prekonal. Čo? Vírus SARS-Cov2 spôsobujúci ochorenie COVID-19.

Musím priznať, že je to veľmi pozoruhodná choroba. Desať dní som sa neodvážil ísť behať. Svoje skúsenosti som spísal do niekoľkých bodov. Vopred pripomínam, že napriek tomu, že ho k nám doniesla priateľka mojej dcéry, tak po jej odchode nám ani len nenapadlo kohokoľvek izolovať. Dcéra ho dostala prvá a pohybovala sa s nami normálne po byte. Manželka ako druhá o 5 dní a naďalej sme spolu spali v manželskej posteli. Sme predsa manželia. No a ja o 2 dni po manželke. Dcéra to zvládla za dva dni. Manželka mala podobné symptómy ako ja (s výnimkou bodu 4).

Ešte vek: Mám 52 rokov.

1.Konečne som uveril mejnstrímovým vedcom. Nie, COVID nie je chrípka. Bolo by to urážkou chrípky, ako oveľa závažnejšej a nepríjemnejšej choroby.

2.Úroveň symptómov. Prvý deň a noc som cítil pravú stehennú kosť a pravé rameno. Nedá sa to nazvať bolesťou, skôr takým nepríjemným pocitom. Horúčka, ak sa to vôbec horúčkou dalo nazvať bola okolo 36,9-37,1 st. Kašeľ áno, občasný asi 4 dni. Dutiny čisté. Strata čuchu a chuti na šiesty deň, čo trvalo asi štyri dni. Od druhého dňa som plnohodnotne robil na Home office.

3.Dĺžka symptómov. Áno, toto bolo horšie. Pri chrípke mávam asi 4-5 dni vysoké horúčky (38-39) a bolí ma celé telo. Na šiesty deň som v pohode a idem behať. Pri COVIDE som cítil, že so mnou niečo je, celých 10 dní. Úroveň symptómov však bola taká, ako som ju popísal.

4.Na šiesty deň som sa zobudil s ústami plnými čiernej krvi a krvných zrazenín, zrejme sa pľúca čistili. Po vypláchnutí a umytí zubov sa symptóm nezopakoval.

5.Pulzový oxymeter sa nemenil oproti dlhodobému priemeru ani o percento.

6.Medikamety: Nasadili sme si 3xdenne Isoprinosin a 4xdenne Ivermektín. Na druhý deň sme volali lekárke, že máme hlieny a tak nám predpísala ATB na 10 dní, jedna tableta denne. K tomu denne Selén, Zinok, vitamíny B,C,D a OnGuard z Doterra. Vitamínom C sa nedá predávkovať, preto som si denne dával tobolku určenú na týždeň.

7.Pil som veľa tekutín.

8.Na 14. deň od prvých príznakov sme s kamošmi vyšliapali na skialpoch Kubínsku hoľu za 2 hodiny a 40 minút. Priemerný čas z predchádzajúcich rokov je o 10 minút kratší. Od 20.dňa od prvých príznakov som znova nabehol na svoj štandardný plán behania. 5x do týždňa po 8-12 km. Bez zhoršeného dýchania, či srdcového tepu. Pulzový oxymeter bez zmeny oproti dlhodobému priemeru.

 Poučenie:

Nerozporujem, že symptómy tejto choroby môže mať niekto horšie a že táto choroba môže spôsobiť smrť takisto, ako havária auta. Z tohto môjho príbehu ale vyplýva jedno dôležité poznanie:


O vhodnosti očkovania pre daného jedinca má rozhodovať lekár a nie politik.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára